Att välja glädje...

Fick låna en bok idag av min chef, "att välja glädje". Hon har satt dit små anteckningar och pilar, och highlighted vissa citat som hon tycker är såå bra =)

Har skummat igenom den lite och kan inte vääänta på att få komma hem och läsa den! =) Den handlar om hur man ska vara mer positiv i olika situationer i livet, och hur man ska bete ska sluta att skylla sina egna misstag på andra. Den går mest ut på att ändra sina tankar. Väldigt spännande. Jag återkommer när jag har läst den. men jag kan bjuda på ett litet urdrag som min chef har pilat mot:

En enklare fomulering av tanken att ingen kan såra mig utan mitt medgivande är:

Ingen annan människa kan göra mig irriterad.

Hemligheten är att det är jag själv
som väljer att göra mig irriterad.

När jag har läst ut boken, kommer jag kommentera vissa stycken som jag gillar med mina egna åsikter om påståendet.
can't wait! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback