jahopp

Så nu var det gjort. Trodde ärligt talat inte att jag skulle ta det så hårt. Nu har det bara till att släppa alla tankar och känslor och gå vidare. Tror inte jag är ensam om detta, så här kommer lite tips som jag hittat på cosmopolitan.se

  • Om det precis har tagit slut skulle jag råda dig att gråta ut, rejält.
  • Acceptera att det är slut - och agera efter det. Visst, det kan ske mirakel och han kan plötsligt inse hur underbar du är, men du kan inte räkna med det. Därför måste du, hur ont det än gör, acceptera att det är slut. Det innebär: prata inte med honom, fika inte med honom, ring inte, radera hans nummer, plocka undan hans saker om du har några hemma, undvik klubbarna han går på. Och framförallt: skippa kompisakten! Du har andra kompisar, som du inte råkar vara kär i. Det kan låta drastiskt, men faktum är att för varje liten kontakt ni har kommer det vara svårare att komma över honom. Därför: bestäm dig en gång för alla att du ska gå vidare.
  • Sysselsätt dig. Såklart att du bara tänker på honom om du sitter hemma i soffan och tittar på Ensam mamma söker med ett glas rödvin, iklädd hans gamla noppriga tröja. Planera därför in aktiviteter varje vecka, från att fika med en kompis till att gå och spela badminton. Och även om du inte har lust att gå ut på helgerna, gå ut en liten stund! Säg till dina kompisar att du följer med en timme. Passa på att anmäla dig till en aktivitet som du alltid har velat testa, som att lära dig italienska eller att dreja krukor.
  • Bryt tankarna. Analysera inte hur du var i förhållandet, vad du kunde ha gjort annorlunda eller hur du ska vara för att han ska bli kär i dig igen. De tankarna hjälper ingenting. Varje gång en sådan tanke kommer upp, släng upp en stoppskylt i hjärnan, tänk "stopp!" och ring en kompis eller sysselsätt dig med någonting annat.
  • Ta hand om dig själv. Ta långa promenader, träna lite då och då, fixa håret hos en frisör, smörj in dig med bodylotion varje dag... Småsaker som får dig att må lite bättre för stunden.
  • Hitta kärlek på andra håll. Nu menar jag inte att du ska gå ut och ragga upp första bästa kille (fast jag måste erkänna att en re-bound fungerar ganska bra, det vet jag av egen erfarenhet). Försök istället att omge dig med kärlek från personer i din närhet, som från din familj eller från dina vänner. Kryp upp i soffan bredvid bästa vännen, åk hem till mamma och sov över och ge dig själv en kram då och då. Sen skadar det ju inte med en oskyldig flirt på tunnelbanan, om du råkar få syn på en snygging...
  • Sist men inte minst: låt det ta tid. Intala dig själv att du kommer att komma över honom tids nog - för så är det! Och då är du både starkare, lyckligare och vet vad du behöver i ett förhållande. Till dess: lycka till.


Jag ska iaf åka till Jönköping imorgon och jobba hela veckan! Det kunde inte kommit lägligare. :)

xoxo
        /M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback