Blir förbannad!

Asså seriöst!
Som ni vet så har jag ju flyttat för ett par veckorsedan.
Sa upp min förra lägenhet i slutet på juni och har dämed 3månaders uppsägningstid.
Tjejen som har hand om detta är för det första ett bitch och är svin tyken!

Till exempel när jag sa till henne att jag vill ha snabb inflyttning så att jag ska slippa betala dubbla hyror i 3månader och sa att det skulle ju kunna gå ganska fort eftersom att det är så pass eftertraktat med lägenheter nu, så en liten chans finns det ju. Så blev hon svin sur o ba:" Mikaela, det fungerar inte så, vi väljer inte en person bara för att denna kan flytta in snabbt utan vi väljer en person som vi tycker passar!! " Eh, det var inte riktigt så jag menade men fine! Blir så förbannad.

I allafall. Det har varit 5personer som kollat på den. men jag har fortfanade inte hört någonting, jag fick tillochmed skicka ett separat mail när jag ville ha inflyttning och detta var ju i slutet på juni. Jag sa då 1:a Augusti. Jag vet att 3 av dom som kollade på lägenheten iaf kunde flytta in detta datum. Men eftersom dom är så sjukt sega på det jävla bostadsbolaget så har absolut ingenting hänt. Jag har alltså fått betala dubbla hyrår 2gånger nu och det är inte lite pengar. Speciellt när jag knappt har några. 

Det jobbiga är att dom väljer liksom en person som redan har lägenhet för att dom säkerligen har bra referenser, och d har ju dom själva uppsägningstid. Istället för att välja en person som står utan lägenhet och verkligen är i behov.

Jag ringde iaf dit nyss och hon är på semester ett par dagar till. tack så hemskt mycket. Kommer jag få betala en hyra till så kommer jag personligen strypa henne och ta hennes jobb, hjälpa dom som behöver lägenhet!!!



Det jobbigaste av allt är att jag måste låna pengar av mina föräldrar hela tiden och det är verkligen inte kul. Vi tjaffsar om det och allt blir bara platt pannkaka på marken. Jag har en otrolig tur, att jag KAN låna av mina föräldrar. Så att jag ska inte klaga på det. men det är fortfarande jobbigt att behöva fråga dom! 

Nu hoppas jag iaf bara på att det löser sig, så att jag slipper betala en hyra till. För det hade varit droppen!! (läs ovan) =D 



Nu blir det jobb!!!!! TjingTjong
 

Kommentarer
Postat av: simon :P

så är det ju ibland, mikale, SÅNT ÄR LIVET ;)

2009-08-04 @ 10:33:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback