Sovit på saken...

Hej hej hallå!

Det e såhär!
Igår fick jag en idé.. den blev tämligen ratad av alla och jag skrattade gott. Men nu när jag sovit på saken, så tycker jag att det är en riktig bra idé! Lätttjänade pengar liksom ;P

Ni vet Kalles Kaviar, det finns ju en massa olika varianter. Och min idé är då att komma på en bra blandning, typ glass och kaviar haha, det skulle nog funka, både sött och salt, varmt och kallt.. det kan ju inte bli bättre :)

Iaf, så tänkte jag att jag skulle ringa upp den där Kalle, säga min idé och begära 2% av det dom tjänas.
Och jag har räknat på det där:

Det säljs ungefär 17 miljoner tuber om året och säg att dom kostar 26:- st.
Det innebär att dom får 18,9800000 kr om året.

Mina 2% motsvarar alltså 379600 :- om året. Det är vad jag skulle tjäna :) Asså, visst är det bra, året efter kan man spinna vidare, typ utan konservieringsmedel :) Naaajs


Kalle, om du ser detta, RING MIG!! 0767-***6**

       

by Mikaela

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback