Vänner.

Jag, eller vi, jag o mina vänner säger alltid typ att vem ska vi ringa? Om vi ska hitta på något och vill ha me någon mer, vem då liksom?

O jag har tänkt mycket på det, det är inte så att vi inte har fler vännner, men man har vänner som man umgås med i olika sitauationer, jag har de vänner som jag pratar med varje dag, jag har de vänner som alltid funnits är och som alltid kommer att finnas där, varesig jag pratar med dom varje dag eller bara ibland, sen har man vänner som man bara festar med, eller som man springer på utan att det är planerat och umgås på det sättet.. Många har kommit och många har gått, men det jag vill komma fram till är att jag är nöjd med de vänner jag har.

Det räcker med dom, alla ni vet vilka ni är så jag behöver inte nämna någon speciell.
Men jag är mer än nöjd med de vänner jag har för att jag vet att det är riktiga vänner. (detta lät bättre i mitt huvud)

Saken är att jag har hellre få nära äkta vänner, än en massa vänner som snackar skit och som man inte kan lita på och som bara är ytliga!




Alla måste ha nån att kunna lita på, det är så
Och en trofast vän är mera värd än guld
Jag vet, vänner prövas genom tidens gång
Sviker aldrig fast din väg är lång
Finns där vid din sida när vågorna slår
Håller det de lovar, det är vänner som består

Sanna vänner har man kvar när de andra har gått
Sanna vänner kan man alltid lita på
När du kom behövde jag en vän
Sanna vänner kommer alltid igen

Jag har fått en vän som jag kan lita på
I den mörkaste natt så finns han alltid där
Mina tårar har han torkat bort
Och tillsammans har vi skrattat gott
Han finns där vid din sida när stormarna går
Ger mig mod att står för det jag alltid har trott på

/ Carola - Sanna vänner

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback