Johan Glans bryter mot reglerna.

För 5årsedan, 2005, fyllde jag precis 18och fick lagligt gå ut på krogen, men då hade dom redan infört rökförbud inne på krogen, så jag var liksom inte riktigt med när folk bolmade rök överallt.
Men jag har ju varit utomlands där det fortfarande är OK och det är faktiskt jobbigt.
På dansgolvet tillexempel, man får liksom akta sig för att inte blir bränd och tänk bara risken, brandrisken alltså. Så jag tycker att det är en jättebra regel men nackdelar kan ju vara att man alla andra dofter destomer. typ svett, fisar osv. men annars är det kanon! :D

Men åter till
Johan glans, han bröt mot denna regel. Under programmet Roast på Berns, På Berns, tar han upp en ciggarett och tänder den, blåser ut rök. hallå? det finns folk som är allergiska. Att han "gärna kan betala bötern ur egen ficka" spelar ingen roll. Det är inte det de handlar om. Komiker, tv, på skoj, eller inte! Det är en lag som är till för att följas, tänk om alla skulle göra så? Det är ju bara att betala bötern. Tänk det är personer som har astma tillexempel eller andra sjukdomar eller framförallt på brandrisken!

Inte OK!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback