Mascara Vibrate

Detta inlägget har jag kopierat helt från denna tjejen.
Jag ska åka och köpa denna idag men har inte bestämt mig vilken det blir än. Jag har ju 20% så lite billigare blir det ! :)

Men läs
hennes recensioner och stick o köp haha.. dom verkar as coola! ;P

 "

vibrerande

Att IsaDora ger sig in i leken och släpper en vibrerande mascara har vi sett rapporteras som på en given signal på ett flertal bloggar i dagarna, jag läste om släppet i en krönika i början på december men sen har det varit tyst om det tills ett pressprov dök upp i brevlådan i veckan - så jag har verkligen hunnit med att bli rejält nyfiken på hur IsaDoras variant skulle te sig.


När jag började planera mitt inlägg om VibraLash så insåg jag att jag inte hade hunnit med att recensera Maybellines Pulse Perfection som släpptes tidigare i år, och som vad jag vet var den första vibrerande mascaran att släppas i ett lägre prissegment. Då är det ju som bäddat för duell!

 vibrerande2

Jag har en prisuppgift på 175 kr för Maybelline Pulse Perfection, det är möjligt att den inte är aktuell då det är ett tag sedan mascaran släpptes.

Maybelline Pulse Perfection Define-A-Lash har en knapp som hålls intryckt för att mascaran ska vibrera, vibrationerna stänger du av genom att sluta trycka helt enkelt. Jag upplever det som lite jobbigt att behöva hålla knappen intryckt medan jag applicerar, men samtidigt så tycker jag inte att vibrationerna tillför något alls utan jag får precis samma resultat om jag applicerar utan.


Att vibrationerna inte ger mig något annat än kill i fransötterna gör naturligtvis det här till något av en “onödig pryl”, men som mascara betraktat är Pulse Perfection riktigt bra. Det är lätt att bygga grym längd, svärtan är super och hållbarheten över förväntan. Formulan är lite tung och det märks ganska väl på mina spikraka fransar, har man mer böj så kanske tyngden snarare bygger på “maffighetskänslan”.


IsaDoras
VibraLash Mascara (195kr) har vibrationer i tre steg, väntar man lite med släppet så hinner man komma på smarta grejer som ens föregångare har missat. Här behöver man inte hålla inne någon knapp, är vibrationerna på så är de på. Ett litet minus för att man får klicka sig igenom alla lägen innan mascaran stängs av. Även VibraLash killar i fransrötterna men här ser jag nyttan av vibrationerna, det är stor skillnad mellan att applicera mascaran med dem på eller av. Vibrationerna gör att fransarna omsluts med tunna jämna lager av mascaran, fransarna blir maffiga men är fortfarande mjuka och följsamma.


VibraLash håller sig bra på plats under dagen, men när det är dags att tvätta av sig så kan jag se lite smul under ögat.


Maybelline
Pulse Perfection har med sin formula befäst Define-A-Lash som en riktigt grym mascara medan IsaDora med VibraLash har visat vad vitsen med en vibrerande mascara


"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback