Vara kompis med ett ex ?

Stora frågan år 2010 :)
haha Nej.. men allvarigt talat nu.
Att vara kompis med ett ex? funkar det?

Om en har känslor kvar och en inte går det ju def inte.
Men samtidigt tror jag inte att det skulle gå ändå, asså om ingen har känslorna kvar och man gjort slut tillsammans. Man känner fortfarande varann utan och innan och antagligen har man gått igenom så otroligt mycket tillsammans och det kan göra det väldigt svårt. Lätt kan man tror innan, eftersom allt detta, men i det stora hela så tror jag inte att det funkar.

När jag ock min nuvarande pojkvän gjorde slut hade jag tänkt att vi skulle vara vänner och umgås ändå fast som kompisar. Jag såg det liksom framför mig men jag visste ändå innerst inne att det aldrig skulle gå. Främst för att jag fortfarande hade kvar alla känslorna! men ändå. i teorin är det perfekt i men i praktiken är det pest.


Men det är klart att skulle man nu mot förmodan vara vänner så måste man såklart hålla "kärleks/privat-livet" utanför om det är möjligt, för även om man bara är vänner och känslorna borta så är det klart att man helst inte vill veta vad sitt ex som man delat sitt liv med sysslar med liksom.

Skillnad är såklart om man har barn tillsammans eller annat som gör att man har ett band föralltid, absolut inte det jag menar. :) Då är man liksom tvungen, men då kan man ju iaf hålla andra tjejer/killar för sig själv i början, så länge det inte är superseriöst.


Tack för mig ♥

Tjingeling


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback