En bra idé är en bra idé

Som jag har sagt så många gånger förr, jag tycker absolut inte att jag är tjock, och jag bryr mig knappt(!) om hur jag ser ut osv osv osv jag orkar helt enkelt inte haha :D Hade jag velat träna hade jag gjort det, hade jag velat äta nyttigt hade jag gjort det.. men jag vill inte därför gör jag det inte och därmed, I DONT CARE!

Men, när man inte kommer i ett enda par jeans längre, har kanske 15par som ligger hemma i lådan och jag får inte på mig ett enda par.. då känns det liksom lite ledsamt.. Det är ju ganska mycket pengar som går till spillo om jag inte använder mina jeans eller om jag behöver köpa nya :P

Så efter jobbet ska jag syster och mormor gå ut på en promenad, vi alla 3 behöver röra på oss lite plus att varken jag eller syster träffar mormor så ofta längre, man vill och vi pratar om det ofta men det blir liksom aldrig av, även om vi bor så nära varandra alla 3!

Plus att from nu ska jag sluta äta:

Potatis
Pasta
Ris
Bröd
Godis
Chips
Läsk (inte light heller)
Alkohol (!) (ibland är ingen fara hihi;P)
etc.

Istället är det mycket grönsaker som gäller, mjölk i små mängder ( jag som dricker kanske 1L om dagen ) Tomat är mycket bra, och päron. Ska dricka mycket vatten och kaffe är helt okej, svart! :)

Men yoghurt, såser, smör osv är absolut inga problem. Så min stora last som är svårast är nog potatis och pasta.
Men med mycket grönsaker till kött, fisk whatever blir nog till en vanesak.

Jag ska testa detta och se om det fungerar.
Första gången jag gör något sånt här och jag ska banne mig hålla det till punkt och pricka, med undantag av alkoholen då.. jag ha dock inte druckit alkohol på 3 helger nu så att det ska nog inte vara nåt problem :D

Wish me luck ♥


Kommentarer
Postat av: Heidi

Ja precis! Och jag ser inget fel med det. Men självklart sticker det i människors ögon när andra har det bra. Så har det alltid varit, avundsjuka gör människor till idioter. Det hade varit en annan sak om jag latade mig i soffan med benen på bordet och aldrig lyfte på rumpan.. Men eftersom jag kämpar för min framtid så är det inte fel att få hjälp av sina föräldrar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback